تصميم إعلان للحفاظ على الاتزان البيئي باللغة العربية وأحد اللغات الأجنبية



يجب على جميع المجتمعات البشرية أن تتعاون من أجل الحفاظ على سلامة البيئة، ومن أجل حماية الإنسان من التلوّث، ومن أجل أن يأتي أطفال يخلون من التشوهات، سعداء بمجتمعهم، من أجل الاستقرار، والسلامة لجميع أفراد العالم.
All human societies must cooperate to preserve the safety of the environment, to protect the human being from pollution, and for children to come free from deformities, happy with their community, for the stability and safety of all members of the world.
تعلن وزارة البيئة والموارد المائية للجميع أهمية الحفاظ علي الإتزان البيئة وتحذر من الإستخدام للمواد الكيميائية لما تسببه من ضرر علي جميع سلامة البيئة ومن أجل حماية الإنسان من التلوث ومن اجل أن ينعم أطفالنا بحياة صحية خالية من الأمراض من أجل الاستقرار والسلامة لجميع أفراد العالم.

The Ministry of Environment and Water Resources declares to all the importance of preserving environmental balance and warns against the use of chemicals because of the harm they cause to all environmental safety and for the protection of human rights from pollution and for our children to enjoy a healthy life free from diseases for the sake of stability and safety for all members of the world.

المحافظة على البيئة نظيفة هو مقياس لرقي ثقافة الأمم، وتقدمها، ودليل سمو على حضارتها، فنحن أبناء هذه الأمة علينا أن نسموا بها إلى القمة، فالمجتمعات المتفرقة لا تقوى على حماية البيئة.

Preserving the environment is a clean measure of the culture of nations and their progress, and a proof of His Highness’s civilization. We are the sons of this nation.

لابد من الحد فى الاستخدام المفرط للمواد الكيميائية ومبيدات الآفات لانها تسبب الأمراض وتشكل تهديدا للكائنات الحية في البيئة

Reduce the excessive use of chemicals and pesticides in a manner that causes disease and poses a threat to living organisms in the environment
يجب علينا أن نحسن التعامل مع البيئة ونحسن استغلال مواردها بكفاءة دون إحداث أي نوع من الخلل فيها حتى نستطيع أن نحيا حياة سعيدة وبصحة جيدة ، ويتم هذا الأمر عن طريق زراعة الأمكان بالأشجار حتى نحافظ على التوازن البيئي ، ونحافظ على جميع أنواع الكائنات الحية البرية والمائية

We must improve dealing with the environment and improve the efficient use of its resources without creating any kind of imbalance in it so that we can live a happy and healthy life by Growing places with trees in order to preserve the environmental balance and Preserving all kinds of terrestrial and aquatic organisms

الطلاب شاهدوا أيضا

  • اعلان للحفاظ على البيئة


كتابة تعليق

لا تقلق لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني